February 13, 2011

Happy Valentine`s Day

          Inspirirana citatom iz knjige Dr. Zorana M. o emocinalnoj povezanosti,..." Ljubav je odnos prema nekoj osobi kao cjelini , a poštovanje je odnos prema pojedinim kvalitetama tog bića.", odlučila sam napisati post povodom Valentinova.




           Inspired by Dr. Zoran M. quote from his book about emotional literacy,..." Love is a relationship with another person as a whole and respect is relationship to individual qualites of that being.", I decide to write a post about Valentine`s Day.
Lijepo je primiti ili dati ružu, parfem ili možda nekakvu sitnicu od svoje voljene osobe, ali ono što je mnogo veličanstvenije i intimnije je priznanje osobi koju voliš, a to je:
" Hvala ti što se ogledam u tvojim očima znajući da sam voljena onakva kakva jesam, hvala ti što mi dopuštaš i poštuješ da budem i osjećam ono što jesam, hvala ti za svu slobodu i podršku koju imam. Hvala ti na svim tvojim nedostacima koje imaš jer uz njih bolje sagledavam sebe i svoje nedostatke znajući da nisam savršena i da me zbog toga voliš."                                                                   

It`s nice to recive or give a rose, perfume or something small from your loved ones, but what is much more intimate and marvelously is recognition to the person you love and that`s:

" Thank you for being reflected in your eyes knowing that I`m loved just the way I am, thank you for letting me and respect me the way I feel. Thank you for all freedom and support that I have. Thank you for all disadvantages you have, because with them  better looks myself knowing that I`m not perfect and that`s the reason you LOVE ME." Annie

P.S. This is for my husband, Love you.
   

4 comments: